lördag 20 augusti 2011

Grovingången del 6

Stundtals är jag nog inte allt för rolig att vara ihop med. Jag har liksom fullt upp....
Fredag kväll: Spikar panel för fullt i grovingången. Måste bli färdig (någon press som jag själv satt upp). Sätter sista brädan vid 22 och är dödstrött. Så var den kvällen slut.
Lördag morgon: Vaknar kl 06 och går upp och målar all panel.


Jag valde att sätta breda råspont på väggarna då jag inte vill att det ska se nytt ut. De ska passa in mot den råa stockväggen som jag tagit fram. Jag valde även stående panel då jag vill få en känsla av högt i tak. I taket satte jag likadana golvbräder som jag la på golvet men dessa är smalare. Jag tror att jag ska låta ådringen lysa igenom, i alla fall i taket. Tror att det blir snyggast när jag sen får upp takbjälken. Jag ska ta en riktigt gammal sliten, yxad bjälke ifrån stallet som jag tänkt sätta uppe i nock.


Jag testade en ny färg ifrån Gekås som är lite dyrare än deras storsäljare. Jag räknade ut att jag skulle behöva 5 burkar för två strykningar. Efter en strykning var inte ens första burken tom. Men jag målade medvetet väldigt tunnt för att just få ådringen att synas. Får se vad jag gör med nästa strykning.



Ni förstår ju själva. Hos mig är det inga vanliga Svenssonhelger. Här är det Rybergshelger. Först när något blivit gjort mår man bra! Så nu mår jag bra. Ska ge mig på snickerier ute då det, tro det eller ej, är sol!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar