lördag 6 augusti 2011

Morgonpromenad och fin skörd!

Vaknade tidigt och njöt av att vara hemma. Tänk så gott man sover i sin egna säng. Vaknade utvilad vid 7.00 och drog på mig träningskläderna. Inser att det inte är långt kvar till Lidingöloppet och det känns som att formen är på väg rakt ner. Det var härligt mulet ute men varmt. Tog en rejäl runda på grusvägarna och i skogen och det hela blev mer som en svamprunda än träningspass. Tröjan vrängd och full med kantareller dom jag hem.



Efter att ha ätit frukost gav jag mig ut för att skörda min lök. Dom har växt likt ogräs i mina pallkragar och jag kunde med glädje dra upp både scharlottenlök, röd- och gullök, men vitlöken hade helt dött. Jag har ingen aning vad jag gjort för fel. Som sagt så är inte mina fingrar så gröna i alla lägen men det här med pallkragsodlign borde alla klara av. Grönkålen, purjolöken och morötterna mår bara bra och det är underbart att kunna skörda lite och förvara inför hösten. Nästa år blir det helt klart mer odling för min del. Detta gav mersmak!



Den söta korgen köpte jag på en loppis på Åland. Praktisk är den också!

Kram Gittan

1 kommentar: