måndag 24 oktober 2011

Lister som skapar stil - nya sovrummet.

Jag bestämde mig tidigt för att det nya blivande sovrummet skulle bli ett av dom finaste rummet. Här finns ju nu stora pardörrar in och rummet pryds även av en kakelugn som så sakterliga åter muras upp. Därför ville jag göra något som skulle få detta rummet att kännas lite extra fint. Jag bestämde mig för att göra en bred "list" nertill på väggarna.


Jag valde att sätta en hattprofil 40cm upp på väggarna. Både den, väggen nedanför och golvlisten kommer att få samma färg och tillsammans bilda en helhet. Eftersom pardörrarna var högre en spegeldörren som satt där innan var så valde jag att sätta en kloss nertill där dörrfoder och golvlist möts. Så var det ofta i större, mer herrgårdsliknande hus, men jag tyckte att det gjorde sig bra intill dessa dörrar som tids nog kommer bli av med sin gamla gulnade färg och förhoppningsvis skapa rätt känsla i rummet.


Frågan är nu om det ska vara tapet ovanför eller målat i enfärgat. Måste bestämma mig så jag slipper vänta på tapeter när jag väl kommit så långt. I morgon blir det till att sätta återställare för att slippa bredspackla så mycket samt för att slippa sprickor. Nu katten är jag på G. Detta är så roligt. Jag njuter verkligen av att klura ut hur rummet ska få rätt känsla, vilka färger som ska användas och var möbler och inredningsdetaljer ska vara. Men nu ropar kudden. God natt vänner.

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar