lördag 5 maj 2012

Diva på treårstest!


Idag var det äntligen dags för treårstest för Viva la Diva som är mitt första av tre stoföl efter Lucinda. Hon är så supermysig och uppförde sig exemplariskt. Jag kan lasta henne själv, greja och träna utan minsta problem och hon höll sig lugn även om det blåste storm och vi blev sandblästrade av paddockssanden. Men tyvärr var hon lite väl lugn, den där rätta gnistan infann sig inte. Vacker som hon är så blev hon klass 1 men hoppade bara 7-7 på löshoppningen. Nu blir det någon veckas paus för henne sen är det dags att börja rida in henne eller varför inte köra in henne....


Nu har nedräkningen till sommarpremieringen börjat. Där katten ska det bli diplom!
Nu ska jag lägga mig i blöt i badkaret efter en härlig med kall dag.

Kram Gittan

2 kommentarer:

  1. Lilla Divan..Hon är en liten supéer ponny..
    va då lägga dig i blöt??
    Du har la inget badkar??

    SvaraRadera
  2. Jag såg inte Divan, däremot några ponnyer mot slutet av treårstestet. Flera kom inte upp till 7 - 7 i hoppningen, så Divans resultat var nog helt OK.

    SvaraRadera