måndag 7 maj 2012

På ny jakt...


Idag har jag fått målat golvlisten i sovrummet en sista gång samt målat dom söta små spegeldörrarna till garderoben. Det närmar sig att kunna flytta in och möblera i rummet. Jag har haft en massa idéer på hur jag ska få det mysigt i rummet. Så idag begav jag mig på jakt i ladans gömmor och fann till min glädje detta gamla tvättställ. För visst är det ett sådant eller har jag fel? Balja uppe, kanna under och en handduk på kroken. Eller var det balja uppe, kanna i den och potta under? Man ser rester av den vita flagnade färgen och jag tror att jag kommer återge den dess färg. Men nu är jag på jakt efter en balja och en kanna i romantisk stil. Säg till om ni har något att erbjuda.


Nej jag tror helt klart att pottan var i detta pottskåpet som även det åkte in i huset för att få torka upp riktigt. Det behöver limmas och spikas lite och behöver en rejäl ansiktslyftning. Men det kommer nog passa väldigt bra som nattduksbord. Jag vet att jag har massor av stora saker att ta tag i men ibland så måste man sticka emellan med små godbitar som dessa.


Kram Gittan

6 kommentarer:

  1. Hittade det nog själv. Kolla här!
    http://vild-rosen.blogspot.se/2010/07/senaste-loppisfyndet-och-stockrosor.html
    Då är det Kockums fat och kanna som jag är på jakt efter egentligen kanske.

    Mvh Gittan

    SvaraRadera
  2. Pottskåpet är ju helt fantastiskt! Är det en liten nyckel som sitter i dörren?

    SvaraRadera
  3. Nej det är en dörrknopp som hänger, eller vad man ska kalla det.

    SvaraRadera
  4. Har något i källaren:-))-kollar i morgon.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Wow säger jag..kan ni inte åka bort?? så kan jag passa o rota runt**Skoja. Men det är ju så roligt när man hittar sådant här..

    SvaraRadera
  6. Min första tanke när jag Såg bilden på tvättstället var att man skulle kunna ha den som grunden i något slags blomsterarrangemang (typ med murgröna osv). Nu måste jag alltså införskaffa två för att ha ett sådant tvättställ är ju urcharmigt! Grattis till fyndet :)

    SvaraRadera