tisdag 1 maj 2012

Snickarboden och gömda gångar.

Det kommer bli en riktig lyx att få en riktigt snickarbod som på Strömsåsen! Jag måste börja med att visa er hur den såg ut när vi tog över. Där var skåp från minst 3 olika kök. Nej inget ska slängas... så var det då. Nu har det fungerat som grill till korv och bröd på kvällarna. Som ni förstår så åkte alla skåpen ut. Dom halvt nedrasade skivorna i taket gick samma öde till möte.



Inne i snickarboden upptog hundkojorna ca en fjärdedel av golvytan. Självklart åkte den ut. Det visade sig att golvet där under inte var jämnt med det övriga så det blev till att knacka loss betongen, slänga ut stenarna och gjuta. Nu är det klart.



Taket väntar nu på ny panel och sen ska allt målas. Det ska bli en ljus snickarbod för här ska jag tillbringa många långa timmar med att tillverka lädersaker och smycken och självklart måla och restaurera möbler. Det ska bli helt underbart!

Men i dag har vi mest varit ute och grejat för vilket fantastiskt väder det har varit. Vi började med att leta fram dom asfalterade kantsatta gångarna bland all mossa. Det var lite slit men resultatet blev så bra. Det blev även röjt inne i den lilla syrenbersån.




Det här med bloggen är verkligen fantastiskt. Idag så fick jag ett mail från en trädgårdsarkitekt som hade läst gårdagens inlägg om mina tankar kring träden. Jag fick en hel del nyttiga råd. Väljer därför att sätta ut en bild som mer visar hur stora träden är och hur jag måste få kortat ner dom lite, för nu går dom mot huset.


Ja det har verkligen varit en underbar dag idag. Imorgon är det åter arbete, men vädret verkar bli lika fint. Härligt! Och för er som är sugna på att hälsa på så går bussen ända fram.





Välkomna!

Kram Gittan

3 kommentarer:

  1. Å vill så gärna hälsa på. Du måste hamla träden rejält så blir det bra.

    SvaraRadera
  2. Herregud vad duktiga ni är!
    Vilket jobb !
    Otroligt härligt med en egen fin snickar bod !
    Det kallar jag, högstandard !
    Grattis!!

    SvaraRadera
  3. Vad fint...
    Många härliga vrår o gömmor...

    SvaraRadera