lördag 19 november 2011

Egen luffarslöjd.

När jag var hemma hos mina föräldrar senast blev jag inspirerad av ett litet hjärta av ståltråd som min mamma hade köpt och hade hängande i fönstret. Jag tänkte att jag måste testa att göra något liknande. Jag böjde till den formen jag ville ha i en grov tråd och dekorerade men en betydligt tunnare. Det var inte alls svårt att få det att se ok ut. Som pricken över i hängde jag dit lite kristaller. Lite bänk till det grova kan ibland vara riktigt fint. Men tycker man inte om det kan man ju hänga dit något helt annat istället.




När jag satt och gjorde dessa saker tänkte jag tillbaka på julpysslet som vi brukade ha här på Björneslätt innan jag flyttade hit. Vi hade knytkalaspyssel både vad det gällde material och mat. Det var så roligt att samlas å bara frossa i massor av pyssel och idéer från alla håll. Kanske skulle vi ha det i år igen, eller vad säger ni vänner? Hör av er om ni är intresserade så drar vi ihop en kväll eller helgdag. Nya som gamla pysslare är varmt välkomna!! Det kostar inget utan alla tar med sig något att äta och pyssel. Vissa saker kan jag fixa som man kan köpa. Det brukar vara väldigt roligt och helt utan prestationsångest!

Kram Gittan



5 kommentarer:

  1. Låter som vanligt jättekul..men som du vet allt hänger på dagsformen..vill gärna göra sådana hjärtan med bling..kram kram..

    SvaraRadera
  2. Ja men det låter ju roligt...Jag gillar ju o kolla..
    allt ser ju så lätt ut.men svårt o göra..
    En rolig grej med lite pyssel.ja.

    SvaraRadera
  3. Che meraviglia!!!!!!! Non immagini quanto mi piacerebbe partecipare.......... Il tuo cuore è bellissimo come pure il tuo blog
    Un grosso abbraccio......
    Mi aggiungo subito ai tuoi followers, a presto
    Emi

    SvaraRadera
  4. Självklart vill vi ha med någon från Italien när vi pysslar. Häng med l´alternativa vet jag! Välkommen hit! Det är många som svarat på annat sätt än här och visat intresse för pysseldag. Jag tar fram ett datum och lägger ut här snart så får vi se hur många som kan.

    Kram Gittan
    Björneslätt

    SvaraRadera
  5. Mycket finare än mitt hjärta!!
    Nästa år är jag med på pysslet.Vill man ju inte missa.
    Lycka till med planering och pysseldag.
    Kram

    SvaraRadera