fredag 26 april 2013

Vi går vår egen väg jag och Diva

Länge tänkte jag sälja eller låna ut Diva, min egna uppfödning som är ett New Foreststo, nu 4 år och d-ponny. Men så hittade jag inget riktigt bra hem så jag satte igång henne själv och har verkligen inte ångrat mig. Hon är en superponny. Går fram över allt. Är positiv till arbete och tycker det är kul med konster. Jag har funderat fram och tillbaka vilken disciplin jag ska satsa på men just nu känner jag att jag sa träna henne på det sätt som jag förr alltid tränade mina unghästar på. Det kommer bli att gå över saker, öppna grindar, bli inbäddade i presenningar, rida ute, tränas på bana, tömköras, ha med på promenader och öva konster. Att öva konster gör att man får en väldigt fin kontakt med sin häst.

Fina Viva la Diva. Hon kommer bli en riktig superponny!

Att stå på pallen är inga problem för Diva. Hon är cool och tycker sånt här är roligt. Nu planerar jag att sätta upp en liten hinderbana som man kan träna både för hand och sedan när man rider. Har pratat med min sambo som ska hjälpa mig att tillverka lite saker till den. Vidare funderar jag på vad nästa lite större utmaning när det gäller konster ska bli. Kanske spansk skritt eller ligga på kommando. Vi får se vad det hela leder till. Men att träna en unghäst på detta sättet gör att du får en underbar häst resten av livet. Trygg, lyhörd och ni får en speciell relation. Jag tänkte framöver visa lite av dom olika saker som jag kommer träna. Är ni intresserade eller har några frågor så hör gärna av er för sånt här är roligt.

Vill passa på att önska alla en riktigt skön helg!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar