måndag 25 juli 2011

Datorhaveri igen!

Ja vänner, ni är mig trogen ser jag trots att jag nästan inget skriver. Datorn har rasat - igen! Denna gången tog tålamodet slut å jag packade ner den. Långvården nästa för den. Detta medförde ju dock att jag nu är utan dator och då är det svårt att blogga!

Men jag måste visa lite nya loppisfynd. Här om dan hade killen varit på loppis utan mig, vilket i sig borde vartit straffbart, men eftersom han kom hem med en väldigt liten och charmig pigtittare blev han mer än förlåten. Så i lördags hade vi tillsammans med goda vänner en riktig loppisdag. Först var vi i Falkenberg på någon veteranmarknad där bästa fyndet blev en gammal cykellampa med stearinljus. Den ser ut som en liten vagnslykta och jag ska ha den på väggen i hallen upp. Helt underbar är den. Är det någon som vet när dessa användes? 1920.... eller? Jag har ingen aning!


Sen var vi vidare på massa loppisar och det blev en del riktigt sköna saker. Stora och små apoteksflaskor som ju passade riktigt bra ihop med pigtittaren.


Sen måste jag ju berätta om att Lusen nu mår riktigt bra. Hennes medicinering är över och hon mår åter riktigt bra. För att inte tala om lillskiten. Det ledande namnförslaget är för tillfället Jazzie Lee.


Ha det riktigt gott så ska jag se vad som händer på datorfronten. Hemma annars händer det åter saker i grovingången och snart händer det nog riktigt stora saker  när det gäller ladan. Fortsättning följer.

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Tänk vad handikappad man blir utan dator. Kul med loppisturer. Jag var på några i helgen jag med. Hittade ett turkost skåp och en stol i samma färg.
    Kram Pia

    SvaraRadera