måndag 11 juli 2011

Miss Li har fyllt 1 och syskon är på väg.

Tiden går så fort och snart ska Lusen föla igen. Hennes senaste avkomma, Miss Li, har nyligen fyllt ett år och ser ut att bli en riktigt snygg dam.


Hennes helsyster Viva la Diva är också en goding. Dom är så lika att när jag ser dom på håll får jag se vilken det är som har längst svans för att kunna se vem det är. Tänk vilket par dom skulle bli. Är det någon som är på jakt efter ett d-ponnypar så säg till.


Som jag tidigare skrev så närmar det sig åter igen fölning. Det är beräknat till den 23:e men man vet aldrig. Hittills har hon alltid gått över tiden men det kan ju vara annorlunda denna gången. Juvret har fyllts i och dom senaste fölningarna har hon inte fått några vaxproppar innan fölningen, så som sagt, man vet aldrig när det är dags. På nattduksbordet ligger min bibel Att bli med föl och sidorna med fellägen är lästa många gånger. Man vill ju vara förberedd ifall... Så håll tummarna vänner att det snart kommer ut ett välskapt föl som mår finfint och att allt går bra. Jag skulle kunna sätta en peng på att det blir en fuxhingst med bläs och två vita strumpor bak. Någon som tror något annat?


Kan inte låta bli att ta med en härlig bild på She. Ha en skön kväll vänner!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar