söndag 10 juli 2011

Resultat Vansbrosimningen.

Så har jag då gjort det. Simmat Vansbrosimmet. Det var en upplevelse att tillsammans med så många tjejer simma 1000m. Starten var intressant. Vi startade i grupper om 200 på en strand med ett snöre framför oss. JAg och kompisen stod rätt så långt fram och när starten gick sprang alla ut i vattnet och slängde sig. På varandra kändes det som. Armar och ben var över allt. Lätt att få panik. Kändes som jag simmade för mitt liv för att komma ifrån dom. Tack vare det hamnade jag bland dom första. Detta insåg jag först när jag la mig en stund för att simma ryggsim och såg havet av gula badankor som speakern sa. Så många efter mig. Nu katten ska jag hålla detta in i mål tänkte jag och har aldrig simmat på så i hela mitt liv. Tyvärr blev jag liggande ofta i 3-4e spår vilket var väldigt motströmt jämfört med närmast bryggan. Men jag är såååå nöjd. Kom in på ca 20e plats i vår grupp på 200 personer. Tiden 26.06.6 känns jättebra för mig, hur det står sig mot alla tjejerna vet jag inte. Men jag ska hålla koll när väl resultaten kommer. 

Jag och min kompis Therese.

Dagens roligaste stund, när vi provade våra gula badmössor i bilen innan start!

Ni som har planer på att göra detta säger jag bara GÖR DET! Det var en kick!

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. :-)))))))))))
    härlig bild och Grattis till er båda.Bra gjort!
    Kram mor

    SvaraRadera