onsdag 12 september 2012

Ola-Conny och Dag-Otto mot Lasse-Maja.

 
När jag flyttade ut hit till landet så reagerade jag tidigt på alla dom, i mina ögon, udda, lite konstiga, dubbelnamn som framför allt killar har här. Ute ifrån öarna så var man vad vid Gull-Britt, Ann-Charlotte, Sven-Erik och Sven-Inge och myten om Lasse-Maja. Men här har man satt ihop namn i kombinationer som känns väldigt ovanliga för mig men som ingen här tycks reagera på. Det är intressant hur lokala moden det finns inom det mesta. Så här är inte Ola-Conny ensam utan i gott sällskap av Sven-Lennart, Karl-Arne, Jens-Otto, Tom-William, Ola-Sven, Bengt-Erik. Tro inte att alla dessa herrar är närmare döden än ni själva, nej namnen finns långt ner i åldrarna. Så här finns gott om Dag-Otto:sar. Underbart tycker jag! 

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar