fredag 26 augusti 2011

Glädjen i att få ge!

Idag fyller en vädligt speciell person år. Jag älskar att klura ut vad jag ska ge och göra. Det är halva nöjet, andra halvan är att se reaktionen, valde jag rätt? Jag gjorde en skattsökning igår kväll, precis som mina föräldrar gjorde till mig och min syster när det var påsk och vi skulle hitta våra porslinshönor fyllda med godis. Gå till skåpet i hallen, kunde det stå, där låg en ny lapp med nya instruktionen. Jag gjorde likadant igår men varje stopp innehöll inte bara en ny lapp med en ny plats utan även en överraskning.Kedjan blev lång och det avslutades med tårta som stod i kylen. Jag hade beställt en lite speciell tårta i form av ett hjärta och gjord av samma ingredienser som en Budapestrulle nere på konditoriet i Älvsered. Den var verkligen god och jättefin. Ett tips till er som vill hitta på något speciellt. Beställ precis vad ni vill ha. Dom är jätteduktiga.



Har jag berättat att jag nu är anmäld till Lidingöloppet? Det är jag i alla fall. Det känns väldigt avlägset och motivationen är inte på topp. Sen jag fick hem Cesar rider jag mycket hellre på lediga stunder än går ut och springer. Tänk om han ändå fick följa med, då vore saken biff, eller vad säger man.

Nu ska jag iväg och jobba. Ha en underbar fredag!

Kram Gittan

1 kommentar: