tisdag 6 december 2011

Vilken underbar konstnär!

Idag har jag varit i en härlig bokhandel. Jag gillar att i lugn och ro köpa fina pennor, olika skissblock och självklart kolla på alla underbara kort. Idag blev jag helt såld på en för mig okänd konstnär som  heter Marja-Leena Montonen. En tjej född i norra Sverige och driver sedan 2001 sitt företag med utställningar på flera platser i världen. Jag kunde inte låta bli att köpa två fina bilder som jag hoppas ska ge mig mod nog att gå vidare på den naiva konstens bana. (Jag hittade en bild till på nätet som jag bara blev sååå kär i. Googla henne gärna!)



Sen kunde jag inte heller låta bli att köpa ett kort av Birgitta Lindeblad, denna kvinna som jag gjorde min praktik tillsammans med på en skola i Lindomme. Hennes figurer är så härligt runda och glada. Det är sån här konst ska vara tycker jag. Den ska man bli glad av! Hoppas ni också tyckte om dom.


Kram Gittan

1 kommentar:

  1. I love those picture, specially the top two, they are great!

    SvaraRadera