måndag 23 december 2013

En riktigt God Jul


Jag vill passa på att önska er alla en god jul. En god jul för mig är att stanna upp en stund och fundera på det som varit och  samtidigt blicka framåt. Men detta lugn brukar komma först fram emot annandagen. Tiden mellan jul och nyår brukar vara den stora list-tiden för mig. Vad har jag fått gjort? Vilka mål har jag uppnått? Vad är jag nöjd med? Vad är jag inte nöjd med? Efter den analysen kommer det roliga: Vad vill jag uppnå nästa år? För mig som har tävlat en hel del så är varje år som en tävling med olika mål. Har jag mål har jag lättare att nå dom. Har jag inte satt upp mål famlar jag i blindo. Här är vi människor väldigt olika har jag förstått. Vissa älskar att ta dagen som den kommer, att se vad dom känner för. Jag har morgondagens mål klara för mig redan när jag går och lägger mig. Kanske vore en mix av dessa två synsätt det bästa men jag trivs som det är. Det får mig att gå framåt. Jag älskar projekt och utmaningar. Jag älskar helt enkelt livet.


Oavsett hur du lägger upp och lever ditt liv så vill jag önska Dig en riktigt God Jul och tack för att just Du följer mig här på bloggen. Ha det riktigt gott över julhelgen.

Kram Gittan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar