måndag 6 januari 2014

Miljöträning med zebror. Det ni!

Jag kan inte annat än att bara njuta något enormt över att träna min yngsta uppfödning Jezzie. Hon har ett psyke som slår det mesta. Att lasta ut henne bland kameler, dromedarer och lamor bekommer henne nästan inte. Zebror väcker nyfikenhet men hon blir inte rädd. Funderar hon på att gå är det bara att säga till henne så står hon lugnt kvar. Jag är så stolt över henne och alla dom som tyckte att det var fel att avla på hennes mamma kan jag bara lugnt kommentera, det var NI som hade fel =)


Det är bara att inse att den här hästen är det närmsta min gamle Cimon´ jag kan komma. Det är så roligt att träna med henne och jag är så tacksam över den möjlighet jag fått att få träffa alla dessa djur och duktiga människor som hjälper oss lära nya trix. Tidigare har vi övat på att stå med frambenen på pallen, nu över vi på att stå med bakbenen istället.


Det är verkligen roligt att träna hästar från marken. Att hitta på konster och leka med dom. Och en sak är säker. Jezzie säljer jag aldrig!!! När vi lärt oss något roligt ska jag visa er detta. Hoppas även ni blir sugna på att använda er hästar på detta sätt. Det finns mer saker än att rida och köra....

Kram Gittan .... & Jezzie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar