torsdag 9 juni 2011

Trädgårdsklot och torn

För ett tag sen visade jag hur jag planterade i några av marschallkloten. Nu har det börjat grönska och även humlen slingrar sig läckert uppför dom rostiga armeringsjärnen. Denna typ av konst smälter så härligt in i trädgården. Båda är lätta att flytta och placera på olika ställen år till år. "Krigaren" som klotet heter står på en trefot men kan även stickas ner i jorden utan fot. Detta gör att man kan ha den på uteplatser, utanför affärer eller i rabatten. Min står på hörnet av parkeringen som en väktare som vaktar gården. På vintern är klotet läckert upplyst och snart hoppas jag det står i full blom.


Humletornet där emot har jag i rabatten intill huset. Vill man kan man ha en kruka bakom fågeln där det finns plats för en marschall. Men jag har valt att än så länge låta humlen ensam pryda mot den röda fasaden.


Vill ni se fler klot så gå gärna in på www.unicart.se

Nej nu ska jag göra mig klar för skolavslutning med vårfest i Håcksviks bygdegård. Sen hem och packa för imorgon bär det av mot Motala!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar