onsdag 29 juni 2011

Jag skäms!

Min blogg är i dagsläget inte alls vad jag hade tänkt. Jag skäms över att jag så sällan gör intressanta inlägg, att jag inte besöker andra bloggar, att jag inte delar med mig av tips som jag lovat. Men sånt är livet nu. Var på en begravning igår, en ljus och fin, men den borde inte behövt finnas. Så kort ett liv kan bli. Nästa vecka är det dags för nästa begravning. Så går en dag i våra liv och kommer aldrig åter. Vet att jag har skrivit den raden förut men det stämmer ju. Prästen poängterade mycket igår om att ta till vara på dagen, leva livet, för vem vet hur kort eller långt vårat liv blir. Men konstigt nog, fast jag vet hur rätt han har, så är det svårt att lyckas. Jag är en mästare på att skapa måsten. Nu när jag har så lång ledighet så är det allt för lätt att säga ja till alla som vill ha hjälp. Just nu håller jag på med ett jätteprojekt. Som om jag inte hade nog hemma. Jag borde ge järnet här och bli klar. Men om jag skyndar mig att fixa det projektet så det blir klart, då kan jag komma igång med nästa och nästa och nästa. Å så får man panik för man inte hunnit med så mycket under ledigheten. Då infinner sig känslan av att vilja sälja och köpa något mera färdigt. Men jag älskar verkligen det här lilla stället! Tanken på att sälja gör mig ledsen. Så jag jagar på. Ska bara, som ju Alfons säger. Ska bara göra det och det och det... sen ska jag njuta av sommaren. Hoppas den blir lång så jag hinner.


Men till alla er som trots mina få inlägg är min blogg trogen, vill jag bara säga TACK! Tack för att ni finns och för mailen jag får. Bloggen har problem med att få inläggen att fungera. Det är tråkigt men jag vet att ni finns där.

Gör nu som jag säger och inte som jag gör och njut av livet och sommaren. 

Kram Gittan


2 kommentarer:

  1. kära du,,tänk vad jag skulle skämmas då med..Hur skall man orka hinna med allt det går bara inte..och bloggen är ju din man väljer ju själv vad man vill skriva om..Jag hade oxå en bestämd uppfattning hur min blogg skulle se ut när jag en gång börja,,oj oj den är helt annorlunda nu...Jag tycker ditt hus är så fint klart du ska behålla det...massa sommar kramar från fare

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det finns fler som har det som jag. jag har helt enkelt bitvis hittils i sommar släppt bloggen, eller gjort inlägg och inte kommenterat. Så måste det få vara här på sommaren tycker jag, om man skall hinna andas och njuta också. Ha en härlig helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera