söndag 14 oktober 2012

Gårdsplanen är klar

Vi hade tur. Två hela soldagar kom och äntligen torkade marken upp såpass att det gick att färdigställa gårdsplanen utanför ladan. Tidigare var där endast jord och gräs vilket skulle bli väldigt geggigt regniga år som detta. Därför bestämde vi oss för att göra en riktig gårdsplan samtidigt som vi gjorde vägen och innangården. Det är dyrt att göra sånt här. Grus kostar massor! Men det känns verkligen som det är värt varenda krona. Nu kan det regna så mycket det vill, vi lär inte köra fast i alla fall. Hoppas jag....



Det visade sig att gårdsplanen blev så stor att jag kommer kunna tömköra där i vinter och jobba med unghästarna på andra sätt. Suveränt. Sen gäller det att få upp bra belysning också. Men det tar vi en annan dag. Det är underbart när saker går framåt. När vi väl lagt ut allt grus började det regna igen. Är så glad för att vi hann.

Jag får ofta höra att jag inte är klok som orkar ge mig på ett nytt projekt som Strömsåsen.
Men vem har sagt att livet blir roligare för att man är klok?

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Det blir fint Gittan hälsningar från goldcity

    SvaraRadera