fredag 5 oktober 2012

Underbar höst, men de där älgarna....



Idag har varit en helt underbar höstdag. Det finns inget härligare än att vara i skogen och se skogen skifta till orange, gul, rött och brunt. Lönnarna på båda gårdarna är läckra så här års. Löven har ju en fantastisk form.


 

Inser att det börjar bli dags att ta fram mina rostiga lönnlöv.För er som älskar dessa löv är det bara att hojta. Det finns en del till salu nere på Konditori kringlan, men jag skickar gärna om ni vill ha.


Men nu längtar jag till älgjakten. Inte för att jag tycker om att döda djur eller känslan av att inte kunna plocka svamp eller rida i skogarna. Utanför att dom ständigt är i trädgården på Strömsåsen och äter äpplen. Nu har dom dessutom förstört mitt lilla plommonträd som ger så goda plommon. Hoppas det överlever. Nu har jag satt upp ett högt staket där älgarna kommer in. Hoppas dom inser att jakten börjar på måndag och därför ger sig av!


Nu ska jag förbereda inför helgens pralinkurs.

Kram Gittan

2 kommentarer:

  1. haa.ja dessa goa älgar..Silvia hade satt upp säckar o skrammel grejer för o skrämma älgarna..Inte hjälpte det.Dom är duktiga på o bara göra bus..Haaa
    Trevlig Kurs..Önskar jag

    SvaraRadera
  2. Jag gillar älgkött:-))
    Kram mor

    SvaraRadera