söndag 28 oktober 2012

Hål i taket!...och löv över allt.

Det har varit en helt fantastisk helg att greja ute. Klart väder men ganska kallt. Några enstaka moln men inte minsta nederbörd. Fokus på lördagen blev på att täta ladugårdstaket. Där satt en gammal trasig ventilationstrumma över djurdelen. Det hade regnat in runt den i många år och golvet på rännet var helt ruttet. Vi började med att knacka ner röret och ta ner dom trasiga skivorna. Sen var det bara att sätta upp nya. Bara?!? Svintunga och otympliga är det minsta man kan säga om dom.  Men efter mycket slit var dom på plats så nu är taket tätt! Underbart att få gjort det innan vintern. Som tur är låg det kvar brickor och skruv och allt i snickarboden som dom haft när dom lagt taket. Guld värt att slippa köpa allting. Plattorna fick vi av en underbar granne. Tack alla underbara människor runt omkring. Ni är ovärderliga!







Som ni ser på bilderna så var jag mest langare och fotograf. Så tro inte att jag tar åt mig äran =)
Dagen däremot har helt ägnats åt att gräva in fiberkabeln till huset samt kratta löv. Det klarar jag av! Det må vara vackert att ha stora lönnar kring huset men fattar ni vilka ofantliga mängder löv det blir. Hör kört bort massor med traktorskopan. Sen tillverkade jag min egen gräsmattegödning genom att jämnt kratta ut löven över den och sen köra många varv med åkgräsklipparen så dom blev till små små bitar. Vad tror ni om det? Jordförbättring borde det ju bli.
Resten av kvällen ska jag ägna åt att måla klart tavlan med Amelia Earhart. Ha en skön kväll vänner!
Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Oj' vad det jobbas..ja det där med Löv!!! Lat som jag är så var det gräsklipparen som gällde.Krattan o jag är inte de bästa vännerna..

    SvaraRadera