tisdag 16 oktober 2012

Helt ny stil på tavlor



Jag blev så inspirerad av konstnatten på Öland och alla häftiga tavlor jag fick se där att jag var tvungen att testa en helt ny teknik. Aldrig tidigare har jag målat med akryl men det är helt super. Fäster på de flesta underlag och torkar snabbt. Det passar mig. Att vänta är nämligen inte min starkaste sida. Såhär blev dom första tavlorna. Dom är stora som ett A4 och målade på en tjockt uppspänd ram vars sidor jag valt att måla helt svarta för bästa effekt. Tavlorna finns att se på Konditori Kringlan i Älvsered. Pris 550kr st eller båda för 1000kr.


Alltid roligt med nya projekt och utmaningar! Självklart fick jag massa nya idéer medan jag målade dessa. Fortsättning följer.... Nu vill jag måla stoooort!

Kram Gittan

6 kommentarer:

  1. Läckra!!!
    Jag vill ha något stort:-))

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Men varför siffror? Nr 2 är minst lika fin som nr 1...känns som du rangerar dessa två, men för mej är alla hästar lika heroiska och fina :)

    SvaraRadera
  3. Detta kan du fortsätta med :), men hur går tankarna hos dig? Är det tänkt att nr 3 osv är oxå ett hästhuvud. Dessa är mycket finare än, du vet vad ..,.:))

    SvaraRadera
  4. Så fina Gitt...
    Men om jag fick tycka. så Inget namn eller nummer..Om jag nu får tycka till.
    Men fina tavlor..

    SvaraRadera
  5. Tack för era åsikter! Temat kommer bli allt mellan himmel och jord. Alltså långt ifrån hästar. Vissa med text och nummer andra utan. Jag satte 1 på den första jag gjorde och två på den andra. På nr tre blev det 1953 istället =D

    Kram Gittan

    SvaraRadera
  6. Jag älskar de o de sitter fin fint på min vägg o de andra underbara konstverken med :) kommer bli super med de på en tavelhylla som jag planerat men var tvungen att få upp de. Kommer upp i bloggen efter Kalmar besöket :)

    SvaraRadera