fredag 9 september 2011

Jag har armar, ben och hjärna - precis som du!

Ibland kommer kommentarerna i flock å det är först då man riktigt reflekterar över dom. På kort tid har här varit allt från journalister, elektriker till mina vanliga omtänksamma vänner (killar allihopa i detta fall), och alla har haft uttryck som:

- Oj vad duktig du är för att vara tjej.
- Är det säkert att du inte har någon som jobbar här?
- Jag tror dig inte på att du bor ensam!
- Varför är inte din kille här?
- Du är ingen superkvinna, du är bara en människa. Men du är jävligt duktig!
- Jag är verkligen imponerad av dig!
- Du kommer alltid att få bo ensam så som du håller på...

Skulle ni säga så till era killkompisar, undrar jag? Nej svarar dom. Men ta inte illa upp, du ÄR ju duktig för att vara tjej.
- Jag har armar, ben och hjärna precis som du! säger jag irriterat. Dom säger det i all välvilja (för helt som andra kanske jag inte är) men jag är säker på att dom aldrig skulle sagt så till sina killkompisar. Jag har aldrig påstått att jag gör allting själv och det vet dom om. Jag har mycket hjälp av nära och kära. Särskilt när det gäller tunga saker. Å det är jag så tacksam för! Men saker som att klä om ladan och måla klarar jag lika bra som Er killar!


Men jag älskar er i alla fall! Vad vore livet utan alla vänner och udda personer. Jag är ju hellre ett original än en billig kopia som jag hörde någon säga en dag. Era välmenade kommentarer ger mig bara mer jävla anamma till att klara mig själv!

Å ni vet att ni alltid är välkomna förbi å slänga käft =) eller varför inte hjälpa till?

Å vet ni, idag är det sol!!!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar