lördag 3 september 2011

Lösdriften del 3

Tänk att idag var det kvalitetstävlan på Plönninge och Stackarps  Diplomat fick gångartsutmärkelse och även han vidare till final. I morgon ska Lusen ultraljudas och jag hoppar innerligt att hon är dräktig. En lite Diplomatunge skulle sitta fint. Japp har gått sin första runda idag och nollade. Han är verkligen en stjärna. Jag ser fram mot finalen med spänning.

Här på gården har det hänt grejer. Luftvärmepumpen är installared så nu kan kylan fortsätta att komma krypande. Sen har det jobbats vidare med lösdriften. Snart har jag satt all panel. Gavelspetsen är kvar att måla och spika dit lite nya brädor.


Sen är det dags att bygga det lilla skjulet utanför, det som ska ha snedtak ifrån gaveln och ut. Vi grävde idag med den lilla söta maskinen som ska lämnas tillbaka imorgon. Den har varit underbar att ha! Killen hade svetsat egna stolpskor anpassade just för dom stolparna som jag har liggande och som ska användas till den nya väggen.





Vi grävde ner stora rör och hängde upp stolpskorna i en bjälke så att dom kom i linje. Sen var det bara att starta tombolan. Tur att här är gott om sand, bara att hämta med traktorn och sätta igång. Det är helt underbart hur bra det flyter på just nu. Har jag tur kommer Lusen hem imorgon, då får hon bo ett par dagar utan lösdrift innan jag är helt klar. Det är det värt för det innebär att hon i så fall är dräktig. Håll tummarna vänner!

Kram Gittan

1 kommentar: