lördag 10 september 2011

Min stjärna Mr Japp är till salu.

Mr Japp
Svensk Ridponny
f -07
d-ponny


Jag tänkte ge er en riktig presentation här av min egen uppfödning som jag nu har till salu. Han heter Mr Japp och är en Svensk Ridponny, d-ponny, som är född 2007. Hans mamma är ett supermysigt c-ponny sto med bland annat arab och nordsvensk i stammen. Hon betäcktes med den fine NF hingsten Galant. Båda föräldrarna har ett riktigt bra temperament och det har helt klart nedärvts till Japp.

Här är Japp tillsammans med sin häftiga mamma.
Han hade bra resning och härlig utstrålning redan som föl.

Här är hans pappa Galant med sin ryttare efter en placering i ett derby.

Japp har under sin uppväxt alltid varit frisk. När han var två år gick han talangjakten för två åringar i löshoppning. Han älskade detta och året efter hoppade han 9-9 på treårstestet och gick vidare till Riksfinalen för treåringar. Där blev han 7:e bästa ponny i hela Sverige med fantastika lovord. Han älskar verkligen att hoppa. Han är lyhörd, positiv och säker i sin taxering. Han har även ett riktigt bra självförtroende och en fantastisk teknik.


Japp löshoppar


Efter treårstestet reds han så sakta in och fick ett par månader i skogen innan han sattes igång å tranas. Det visade sig att han var lika positiv till att arbeta med ryttare på ryggen. Han gick kvalitetstävlan i år och hoppade 8-8 och fick 39p på exteriören och är därför i år igen kvalad och anmäld till Riksfinalen i Falkenberg 24 september. Han har även gått cr vilket han nollade. Han är en riktig stjärna och en underbar kompis. Han är väldigt trygg och stabil för att vara fyra år. Är ni sugna på att titta på honom så ska ni åka till Falkenberg och se honom hoppa bana under finalen.  Annars är ni alltid välkomna att åka till tränaren och titta på honom.
Japp på kvalitetstävlan i augusti 2011


Söker ni en ponny med kapacitet för dom riktigt stora klasserna och samtidigt prioriterar  egenskaper som samarbetsvilja, trygghet, utstrålning och härlig personlighet så ta er en funderare. Jag lovordar honom inte enbart för att det är min uppfödning och han därigenom ligger mig varmt om hjärtat utan för att domarna är så förtjusta i honom. 


Japp söker därför en ägare och ryttare som älskar honom och som vill ta honom till championaten nästa år. Har ni frågor eller vill komma och titta så tveka inte på att kontakta antingen mig på 0705-222147 eller tränaren Sara på 0735-212384
Priset är 65.000kr men hemmet är absolut det avgörande så hör av er om ni känner att detta är hästen för er.
                                                                           
 Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Jag Ines Oskarsson äger Mr Japp just nu! 😁 Kontakta mig på @ridmedmej på instagram om ni vill veta hur han är nu.

    SvaraRadera