lördag 29 oktober 2011

Äntligen lite färg!

Ja äntligen har jag kommit så långt att jag har börjat måla sovrummet. Tapetproverna har bytts ut och nya  prover ligger i en trave på golvet. Inget känns helt rätt så jag bröt lite färg och målade. Jag har brutit all färg själv här på Björneslätt. Jag har grundfärgerna som brytfärg och använder sen vanlig vit plastfärg till väggarna. Men som vanligt är jag osäker. Blev det för mörkt. Varför blev det så blått när jag bröt med enbart svart? Förra svarta jag använde hade gult i sig så när jag ville ha gråglå blev det grågrön bara för det redan var gult i. Hur katten ska man veta det? Denna verkar ha blått i sig. Hmmmm. Kanske måste jag måla om igen, nu lite ljusare, lite rött så det blir varmare, men vad katten, kanske blir det helt rätt när dörrarna sen får ny färg.


Jag är hopplös på att göra upp planer för varje dag, vad jag måste hinna. Jag kan göra veckoschema på saker som ska hinnas med. I dessa scheman finns sällan plats för oförutsedda händelser som spräcker planerna. Det kan vara så fruktansvärt frustrerande men det är bara att lära sig att världen inte går under för det. Man kan fortsätta nästa dag. Så är det idag. Jag inser nu att jag inte hinner måla klart det jag tänkt idag. Så nu blir det paus från allt vad färg heter å dusch istället å sen iväg till goda vänner för en härlig kväll. Garanterat kommer dom omålade listerna vänta på mig utan att känna någon brådska eller stress. Det samma ska jag göra.

Ha en underbar helg vänner!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar