fredag 14 oktober 2011

Det börjar bli kallt...

Nu är det verkligen skillnad på temperaturen både ute och inne. Det är en riktigt härlig tid tycker jag men lite mer krävande. Värmepumpen går dygnet runt och eftersom jag inte är klar med sovrummet ännu (tänk om jag kunde lära mig att fokusera på en sak i taget) får jag sova med "hårtorken" på. Jag tycker inte om det. Luften blir torr och cirkulerar lite. Men det är varmt och det är det viktigaste.


När man kliver upp på morgonen ligger frosten vit över betena. Hästarna äter gärna sitt morgonhö istället för det frusna gräset. Så fort älgjakten är över ska alla få gå på andra sidan vägen och beta. Där är fortfarande massor av gräs kvar och det vore snyggt om dom äntligen fick betat av där. Men visst är naturen helt underbar dessa klara fina dagar. Fullmåne på nätterna och värmande skön sol på dagarna. Sverige är verkligen otroligt vackert!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar