söndag 23 oktober 2011

Så var helgen slut.

Tiden bara rusar iväg på helgerna. Jag tänker på en sketch med Galenskaparna som jag inte minns vad den heter. Den handlade om en bonde som dom frågade om han ville åka med till Amerika tror jag, men han hann inte för locket slulla läggas på brunnen och nyckeln hängas på spiken och allt annat som måste göras innan vintern. Jag känner samma sak men det är något större saker som måste göras. Men denna helgen blev riktigt mycket gjort. Båtarna är uppe och vinterförvarade. Traktorn är genomgången och åter på gården. Rosorna är skyddande inför vintern och gården rensad. Hängrännor och stuprör är uppe på nybygget. Hagar är omstängslade och listerna är äntligen uppe i nya sovrummet. Nu väntar varm nyponsoppa och vaniljglass innan jag stupar i säng. Det har varit en riktigt bra helg!

Ni får hålla till godo men Mor i skutan. Den är inte heller fel!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar