onsdag 19 oktober 2011

Enkel liten blomster grupp.

Regn, regn å åter regn. Ville avsluta dagen med något man blir glad av. Så jag valde blommor. Tänkte jag skulle passa på att visa hur man lätt gör ett enkelt blomsterarrangemang. Jag tog tre små cyklamen i olika men matchande färger. Sen tog jag dom ur krukan och placerade dom på ett av min mormors gamla härliga silverfat. Där efter buntade jag ihop dom med lite gladpack.


Sen tog jag och klippte till en remsa säckväv, virade den utanpå plasten och band ett snöre runt.


Runtom på fatet la jag gamla glasprismor som gör det hela lite glittrande och vackert ihop med det tända ljuset. En glasängel fick också plats.


Krångligare behöver det inte vara!

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Vilken otroligt härlig fantasi du har vännen :)

    SvaraRadera