måndag 17 oktober 2011

Njut varje minut....


Jag har den här skylten hängande på en krok i hallen men vad betyderdom orden egentligen. Njut varje minut! Att ligga i sängen och äta chokladpraliner å pilla sig i naveln, eller att lägga sig helt slut på kvällen med vetskapen att man har fått gjort en massa. Jag får nog räkna mig till det sistnämnda. Men jag njuter långt ifrån hela tiden. Jag svär högt när jag står på stegen med en 2 meter lång skiva ljusinsläpp i ena handen och skruvdragaren i den andra å försöker få skivan på plats. Då njuter jag INTE. Men när den väl är på plats njuter jag, i 2 sek kanske, tills jag inser att jag har minst en skiva kvar.... Så vad som är njutning för en kan vara plåga för en annan. Jag fick nyligen frågan av en kompis när jag ska hinna njuta. Det var då jag tänkte till. För mig ligger njutningen i att prestera något. Att lägga mig å veta att idag fick jag gjort något som förde det hela framåt. Men att ligga på stranden en hel dag eller gå på bio är självklart njutning det med. Eller att tillbringa tid med nära och kära!

Så njut vänner, på erat sätt, av denna måndags kväll.

Kram Gittan

2 kommentarer:

  1. Skall så göra Gittan! Väldigt nöjd med mig själv... Nytvättade lakan, pressade och allt! Så i kväll blir det EXTRA skönt att krypa ner under täcket! :D

    Och jag tillhör nog oxå skaran som gärna vill känna att jag "gjort något" för att vara nöjd... ;-) Kram Carin

    SvaraRadera