tisdag 7 augusti 2012

Drömmen om en fin trädgård.



När jag håller på att renovera  och måla ute så hinner man tänka mycket. Man hinner fantisera om hur man skulle vilja ha det. Hur man kan designa trädgården. Var man vill ha staket. Vilka häftiga skulpturer man skulle vilja göra och var man skulle placera dom. Just när man målar hinner man tänka massor.


Det finns väldigt många vackra blommor i både Björneslätts och Strömsåsens trädgårdar. Det finns så mycket man vill göra och så många idéer som poppar upp. Jag vill ha fina trädgårdar men jag vill inte sköta dom, jag har inte tid. Jag vill ha stora grönsaksland där jag kan skörda själv. Jag planterar och sår gärna, men jag vill som sagt inte sköta dom. Vad finns det för lösning på det?


Jag tar mig tid emellan åt och tittar på blommorna, det är så vackra. Idag slog denna vackra blomma ut vid muren där växthuset en gång stått. Vilken underbart vacker blomma!


Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar