onsdag 29 augusti 2012

Jag ser stjärnor. Det kan inte vara sant!!!

Har varit trött och öm i ländryggen ett tag och det kanske inte är så konstigt efter att ha tillbringat mycket tid på stege med högtryckstvätt, målande av väggar, grävning för hand och annat smått och gott. Men så rymde hästarna den natten det åskade så hemskt här. När jag kom ut på morgonen stod dom lugnt och betade utanför hagen. Jag började plocka in dom en och en. Slarvig som jag var hade jag inget grimskaft utan tog dom rakt i grimman. Det var lerigt och halt där jag gick och plötsligt stannade ena hästen och tog ett steg bakåt. Ingen stor grej men det kändes i ryggen. Sen blev allt bara värre. I skrivandets stund har jag svårt att gå, svårt att komma ur sängen och det går som blixtar genom ryggen och jag är riktigt sned. Diagnosen än så länge står mellan diskbråck, ryggskott eller att ryggen säger ifrån efter alla år av stryk efter avramlingar. Jag har gjort några större vurpor genom åren och bla spräckt en kota i ländryggen en gång. Utredningar lär fortsätta och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det hugger till något enormt och jag ser stjärnor. Ont vad jag än gör och prognosen löd att det troligen skulle ta 3-6 månader  att få riktig ordning på ryggen. Vad ger ni mig för det?!? Jag har helt klart annat att göra. Det här blir en helt ny utmaning för mig. En sur en men troligen mycket lärorik.
Kram Gittan


1 kommentar:

  1. Nej,Nej din stackare..Oj..Du!!Har du pratat med Kotknackaren i Svenljunga simhall??
    fÖR HAN HAR JU HAND OM Elmo o är duktig..Bara en tanke...
    Är det något som du tror jag kan vara behjälplig med??Så hör av dig.
    Lena.P.Ä

    SvaraRadera