fredag 10 augusti 2012

Lycklig trots för tung rumpa


Har varit ute och ridigt på Diva för första gången. Hon kom hem förra helgen ifrån en riktigt lyckad inridning hod Klara Strand och har sedan dess bara blivit tömkörd och varit med på släp när jag ridigt Cesar. Men idag gav vi oss ut i skogen. Vilken lycka! Vilken häst! Lugn som en filbunken men vaken för allt som händer. Betydligt tunnare än både Cesar och Lusen. Hon känns så liten. Men när jag skulle börja trava så blev jag verkligen förvånad. Ingen 10:a på den övergången kan jag lova. Hon trampade på så stort att det tog ett par steg att komma i takt. Troligen är jag för tung i rumpan... men vilken känsla. Precis som domarna sa - Utvecklingsbar trav och en 8:a! Det kan jag lova och det till något riktigt bra. Den hästen växer allt mer för var dag som går. Lycka är att ha henne i stallet.


Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar