onsdag 23 mars 2011

Grovingången del 2


Så är då hela utbyggnaden utblåst. All bråte och all gråmålad pärlspånt och lackade golvet. Under tröskeln låg det en hästsko för att tillföra huset lycka. Får inte glömma att lägga dit en när jag gjuter det nya golvet.



Det var skönt att se att bjälkar och allt var torrt och fint. Kattlik nummer 3 hittades under detta golv. När man hittar gamla mumifierade djur under huset inser man hur torrt och fint det måste vara där under annars hade dom ju ruttnat. Sjöng en psalm när jag såg liket, Ja må han leva sjung ja... eller det kanske inte är en psalm? ;) Min kära "gamla" vän som läser detta känner säkert igen sig. Hennes barn sjöng nämligen det när dom var små och skulle begrava sin döda katt.

Nu är det då läge att fundera på om man tycker att storleken på entrén räcker eller om man ska passa på att bygga ut. Just nu lutar det åt det sistnämnda även om det är det klart dyrare alternativet. Tankarna snurrar för fullt.

Nu ska jag gå ut och rädda lite saker innan det blåser bort. För idag blåser det!

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Ja sysslolös är du inte direkt, men bra blir det.

    Ja tänk när Torsten skulle begravas, en jättego skogskatt som tyvärr blev överkörd. Mina 3 barn, 4,5 å 6 år då, bestämde vi skulle sjunga Tingelinge tåget går ut i vida världen.....När katten väl är begravd å de ska börja sjunga, blir det Ja må han leva istället....Där stod jag med tårarna trillande och log samtidigt. Ett kärt minne <3 Kidsen är 21,22 och 23 nu.

    Kul att du minns det =) kram Carina

    SvaraRadera