tisdag 8 mars 2011

Små söta skyltar

Nu snurrar det på för fullt i huvudet. Så är det varje vår när ljuset och värmen kommer. Då kommer även inspirationen och lusten att sätta full fart. Samtidigt så frågar man sig själv varför man inte gjorde mer inne under vintern. Nu vill man ju bara ut! Har satt fart i stallet igen. Det sista ska snickras klart på stallinredningen och så fort temperaturen tillåter ska allting lackas. Fyra boxar är snart klara. Härligt! Men sen kommer frågan, spolspilta och liten sadelkammare eller en större sadelkammare och spol hästarna ute? Det tåls att tänka på!
Samtidigt så funderar jag på hur jag ska göra med värmesystemet. Det drar med sig mycket jobb, men jag tror att jag vill ha panna i uthuset. Gjuta golv, isolera väggar och tak, koppla element och gräva kulvert. Känns som jag vill komma till beslut snart så jag vet vad jag ska ta tag i, vad jag klarar själv och vad jag måste ha hjälp med. Och vad hela kalaset kan gå på.Vet i alla fall säkert att jag måste ta hjälp för att fatta rätt beslut.


Men nu till något mycket billigare och enklare nämligen att besöka en helt underbar affär i Fritsla. Råvarulagret heter det. Kolla gärna denna länken. 
http://nyaogonupptackermark.wordpress.com/2010/08/19/vinner-karringarna-eller-gubbarna-racet/
Dom har något för alla plånböcker. Jag älskar små skyltar att hänga på krokar eller sätta på paket. Har ni tid så besök denna plats.


Hyllan på bilden ovan är köpt på Gekås. Riktigt liten och söt för ett litet badrum som mitt. Där finns helt klart guldkorn att hitta om man har tid och ork.

Ha en underbar dag i solen!

Kram Gittan

2 kommentarer:

  1. Åh du har huvudbry du..hehe Helt underbara skyltar du har öga för det lilla, din söta lilla egotrippade-egenälskande- helt underbara kvinna Grattis på kvinnodagen förresten det är din dag idag kramar i massor..:)

    SvaraRadera
  2. Så fint Gitt.

    SvaraRadera