torsdag 3 mars 2011

Livet

Ja livet blir inte alltid som man tänkt sig. Inte ens en kväll blir det. Hade bestämt mig för en lugn kväll för att sova bort förkylningen och måla lite akvarell. En glad "fultavla" han det bli.


Sen var lugnet över. Åkte strax efter 21 mot kusten. Tillbringade större delen av natten på akuten i Varberg. Inte för egen del, lite hosta och ont i halsen åker man ju inte dit för. Så i väntan låg jag och halvsov på en sjuksäng i en korridor och funderade på framtida värmesystem och på hur folk beter sig på akuten. Akut och akut kan man ju undra ibland. Men ibland är det verkligen akut. Det kom in en höggravid kvinna och jämrade sig. Två barnmorskor mötte upp henne och la henne på en säng och körde iväg. Jag hann inte ligga där länge förrän barnmorskorna skrattande kom förbi och sa att 6 minuter är ju lagom =).

Kom hem till gården 03.30 och stöp i säng. Men hostan tog ingen hänsyn till kvällens utflykt. Men så kan det vara. Lyckligt slut, och det är viktigast! Gör ett nytt försök till en lugn kväll.....

Mot helgen vänner!
Kram Gittan

2 kommentarer:

  1. Det var ju ingen rolig läsning.Akuten.Huva mig.
    ja hoppas att det gick bra. Trevlig helg önskar jag.

    SvaraRadera