måndag 7 mars 2011

Jag och Narcissus

Så var då reportaget om oss bloggare publicerat. I inledningstexten läser jag att vi bloggare har en narcisstisk ådra att hutlöst vilja berätta om oss själva. Termen kommer efter namnet på den grekiska mytologiska figuren Narcissus, en vacker yngling som blev förälskad i sin spegelbild när han såg den för första gången i en källa. Om jag inte minns fel så speglade han sig så mycket att han till slut ramlade i och drunknade.


Så kanske är det så vi bloggare är, jag har bara aldrig sett det på det sättet. Från början var ju tanken att nära och kära skulle kunna följa mina projekt här på gården, men plötsligt har ju en allt bredare publik tillkommit. Vart det här resan går har jag ingen aning om. Men följ gärna med mig på den.

Så välkomna hit alla nya läsare!

1 kommentar:

  1. ja men visst kan det vara så..
    Det är så många som Bloggar.
    jag har ju set det som en dagbok, o gammal som jag är så är den ju hemlig...
    Men nu är vi i ett annat århundrade..
    Så blogga på.Jag läser o njuter när tid finnes..

    SvaraRadera