tisdag 20 mars 2012

Alla vill till himmelen men få vill ju dö....

Ett par dagar innan min pappa dog, då jag bodde ute på Ön, var jag och sprang slingan för att skingra tankarna och för att få igång lite må bra hormon. Slingan går utmed vattnet och där är otroligt vackert. När jag sprang där och försökte att inte tänka på någonting, vilket är något jag aldrig har lyckats med, fick jag upp en idé till en tavla i huvudet. Den föreställde en kvinna som sträcker armarna mot skyn och ur hennes händer flyger massor av färggranna fåglar. Den fågeln som är störst och flyger högst har ett hjärta i näbben. Troligen är det själen/livet som hon flyger iväg med upp till himlen.

När min mamma så ringde för en tid sen och ville ha en tavla endast i blåa färger och med lite rosa så kom idén tillbaka. Jag bestämde mig för att byta ut alla färgglada fåglar till blåa. Kanske målar jag den andra tavlan en annan gång eller så var det meningen att den skulle bli så här. Det känns så bra att mamma ska ha den. Den var nog menad till henne hela tiden.


Kram Gittan

1 kommentar: