fredag 9 mars 2012

Efterlysning - ett "riktigt" fadderbarn!

Jag har en längre tid funderat på att hjälpa någon som verkligen behöver det. Ni vet hur man ser gråtande afrikanska barn på tv och får dåligt samvete över att man inte hjälper till, att man inte skänker något. Det spelar ju nästan ingen roll hur lite pengar man tjänar här i Sverige så har flertalet av oss råd att skänka en hundring eller två i månaden. Men jag känner inte för att skänka bort hälften av dom pengarna till någon organisation som står emellan. Jag vill att mina pengar ska gå rätt och slätt till en familj. Någon som behöver lite stöd för att barnen ska ha råd att gå i skola, för att dom ska ha råd att köpa något djur för att tex få ägg eller mjölk. Jag tror att dom flesta av er som läser detta förstår vad jag menar. Jag vill hjälpa för att jag kan, för att det finns människor som verkligen behöver hjälp och jag vill hjälpa av den enkla anledningen att det skulle kännas väldigt bra!

Bilden är hämtad från ActionAids sida

Men det är nu som jag behöver Er hjälp. Jag vill nämligen ha hjälp att finna denna familj. Jag vill att mina pengar ska gå rätt in på deras konto. Jag vill kunna skicka saker till dom (ok, nu snackar vi inte hus, bil och häst precis) och jag vill kunna brevväxla med dom på engelska. Känner ni någon som har besökt ett land och där knutit bra kontakter. Jag vill verkligen att pengarna ska hamna rätt och jag vill veta vem jag hjälper. Låter det orimligt? Hmmm.... borde inte vara det. Skicka gärna ett mail till mig om ni har någon idé.

birgittaryberg@hotmail.com
Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar