tisdag 27 mars 2012

Stenmjöl till paddocken


Idag kom det ett lass stenmjöl till paddocken. Jag vet inte om jag tidigare har visat bilder på när ridbanan blev till. Det är ju så fantastiskt här på gården att det endast är 30cm matjord och sen kanske 10cm sten, sen är det ren sand. Och nu snackar vi ren sand. Ni kan se på den här bilden sen vi gjorde avloppet att jag inte skojar!


Jag mätte ut 20x40m vilket jag ansåg som en lagom stor paddock då det finns möjlighet att anlägga en väldigt stor och plan gräsbana på en åker med måtten 40x80m ungefär. Sen började jorden skalas av och lastats på lastbil. Sanden som var under jämnades till och en vall byggdes ut mot vägen så att det hela blev plant och inte rann ut på vägen.





Där efter sladdades det länge och väl.


Men den blev ju såklart lite för tung för hästarna att arbeta i. Den är skön att ramla av i då man ju landar mjukt. Men så idag fick jag hem ett lass stenmjöl som ska binda samman det hela lite bättre. Det är väl värt ett försök. Tråkigt nog är jag fortfarande sjuk men snart katten ska jag ta tag i allt. Hoppas banan blir riktigt bra!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar