söndag 4 mars 2012

Gårdagens loppisfynd

Som jag skrev igår skulle jag ägna en del av gårdagen till att åka på loppisar och antikaffärer. Sagt och gjort. Det blev några stopp, en del trevliga inköp, men inte riktigt den där känslan av att Wow vilket fynd! Men jag fick med mig en söt taklampa och två dörrhandtag till mina pardörrar. Totalt 140kr. Det ser jag som ett riktigt bra pris.



Sen blev det lite härligt glas också. Några flaskor till saft eller mitt maskrosvin kanske samt en stor Bally Mason glasburk men med härlig ljusblå färg, riktigt stora luftbubblor i och ett gott slitet lock. 20kr.


Det fick även slinka med en lite burk full med godisformar och en hälsning skrivet på ett papper från tandläkarförbundet. Dom var säkert för godistillverkning så dom fick mer att göra.



Sist men inte minst fick jag med mig en stor gjutjärnsklocka som jag inte riktigt vet vad det är. Buden har varit många. En köksklocka för att ringa på folk när maten var klar har varit ett förslag. Det finns inget sätt att fästa den på en vägg eller så. Den ska helt enkelt stå. Vidare så undrar jag om den har blivit målad på senare tid eller om den alltid varit vit. Är det någon som vet vad detta är så hör gärna av er. 



Nu ska jag ut med hammare och spik till stallet igen. Det verkar bli ytterligare en fin dag.

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar