tisdag 6 mars 2012

Nu går manuset till förlagen.

Ja vänner, jag har gjort det. Det som jag ofta talat om. Nämligen att jag vill skriva en barnbok eller arbeta som illustratör. Boken har jag hållit på med länge. Det är en kort men gullig barnbok om en farbror som jobbar i en blomsteraffär och som en dag får ett annorlunda frö. Nu när jag har fått hjälp att korrekturläsa texten, har jag satt samman den med en bild på hur jag tänker mig att huvudrollsinnehavaren ska se ut. Men jag passade även på att lägga med ett papper fullt med olika tavlor jag har målat i hopp om att någon ska nappa och vilja anlita mig när det gäller att illustrera andras böcker.



Nu är det gjort och allt ihop ligger på lådan. Har man väl fått en idé så ska man försöka genomföra den. Är det nu så att inget förlag nappar så har jag i alla fall försökt. Å man kan ju alltid försöka igen. Men prövar man inte så får man ju aldrig veta och får leva med den ovissheten. Så nu ska jag sova med mina tummar hållna, för på dagen behöver jag dom till annat.

Kram Gittan

3 kommentarer:

  1. LYCKA TILL !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kram från mor som håller tummarna

    SvaraRadera
  2. Lycka till säger jag också och håller de tummar som är lediga då och då!
    kram

    SvaraRadera
  3. Lycka till med boken, du målar underbara tavlor. Härligt att följa din blogg. Jag läser annars mest quiltbloggar men din blogg är inspirerande jag gillar också gamla saker och loppisfynd. Kram Birgitta på Tjörn

    SvaraRadera