torsdag 21 juni 2012

Gamla bilder på gården.

Här om dagen fick jag till min stora glädje gamla bilder på Björneslätt. När jag köpte gården så var taket bytt och ena gaveln omklädd. Om så inte varit fallet hade jag inte köpte stället. Det var nog med att ta tag i all renovering i alla fall. Huset var ju utan ström, avlopp och med ett enormt stort renoveringsbehov. Kortet är taget 1996, strax innan taket lades om. Året innan hade det stått med presenning över taket i väntan på att ägaren skulle besluta om rivning eller nytt tak. Jag är så tacksam att valet blev taket!






Här har ni en jämförelse med gården 1996 och 2012. Det intressanta är att se den ena takplåten. Den är i annan färg. Kan dom hamna upp och ner?!?



Jag vaknade med lite nya idéer på vad jag ska göra med alla bestick som fanns kvar på Strömsåsen. Ska iväg och testa dom nu. Kanske får ni ett smakprov imorgon. I eftermiddag ska jag vara ute och njuta av att sommaren äntligen är här!

Kram Gittan

1 kommentar:

  1. Kul att du fick bilderna.Njut av dagen, den känns väl skön?:-))
    Kram

    SvaraRadera