söndag 10 juni 2012

Tips på utflyktsmål

Vi lämnade skurhinkar och flyttlådor och dammtussar för att ta en minisemester i Bohuslän. Vi besökte först Nordiska Akvarellmuseet men kan tyvärr meddela att det var en stor besvikelse. Har längtat dit i flera år och kom så äntligen iväg. Men det var någon konstig filmutställning och endast ett rum med tavlor.
Men sen var vi på något mycket bättre, nämligen Skulpturerna i Pilane på Tjörn, som är stora statyer som finns intill ett gammalt gravfält och som hålls fint med hjälp av får. Skulpturerna byts ut nästan varje år så det är väl värt ett besök, om vädret är fint vill säga. Jag kommer dela med mig av härliga bilder där ifrån.






Kolla denna bilden där jag lyckades få med molnet som såg precis ut som skulpturen. Slump eller tecken från någon där uppe? ;)



Detta flera hundra år gamla kinesiska tempel skulle resas endast för denna sommaren och sen packas ner igen. Jag undrar om dom kommer få det klart innan det är dags att riva. Det ligger så häftigt på ett högt berg. Vore kul att se det färdigt.



Så kul det hade varit att ha en trädkramande gubbe i trädgården. Det vill jag ha! När vi var på gårdscafet några hundra meter ifrån utställningen så stötte vi på dessa fantastiska krokodiler tillverkade av gamla däck. En sån stooooor krokodil ska jag en gång tillverka som ska komma krypande upp ur ån nedanför huset. Så häftigt det hade varit.


Avslutade sen kvällen på Tullhuset , en fisk och skaldjursrestaurang på Hönö som har så god mat och som ligger vid piren i hamnen. Det är inte mycket som kan slå Bohuslän på sommaren!

Drog sen nästa dag förbi IKEA och lite andra ställen för att införskaffa nödvändiga saker till gårdarna. Nytta med nöje.

Hoppas ni blev inspirerade att åka till några av mina tips någon gång.

Kram Gittan

2 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska bilder du tar! Det blir helt klart en utflykt i sommar. Tack =)

    SvaraRadera
  2. Skall ni skrämma mig med en sån............:-))?
    Pilane skulle man gärna vilja se.
    kram mor

    SvaraRadera