måndag 25 juni 2012

Pippi i paradiset

Det är svårt att med ord beskriva fågellivet på Strömsåsen. Jag har aldrig varit med om något liknande tidigare. Kanske borde jag filma för att ni ska förstå. Det sitter fågelungar på gräsmattan (någon som vet vad det är för fågel?). Svalorna bor under taket där vindskivorna är borta. Dom bor PÅ fågelholkar och självklart i ladan. Det bor fåglar över allt, i varenda fågelholk och även i väggen på uthuset. Det är ett fasligt liv i träden intill huset. Ni som inte sett gården på riktigt måste ju få se hur enorma träden är intill. Som ni ser så måste dom hamlas.





Diva åkte på inridning igår och fick en massa nya kompisar. Ska bli spännande att följa hennes utveckling. Hon är ju bara så mysig.


Den här svenska sommaren med knott, regn och kalla vindar gör att kvällarna känns som höstkvällar. Så länge jag har fullt upp med att rota i flyttlådor och ställa iordning på Björneslätt inför uthyrningen så klagar jag inte. Men när jag är färdig vill jag ha sol! Men man får göra det bästa av det och njuta på kvällarna. Vad vore ett gammalt hus om det inte fanns en Madonna i det och massor med levande ljus?



Annars kan man ju alltid gå ner i källaren och skura lådor och väggar. Skillnad blir det!


Kram Gittan

3 kommentarer:

  1. Dags plocka fram fågelboken igen:-)). Kul med fågelliv runt knutarna.

    SvaraRadera
  2. Kristina i Varberg25 juni 2012 kl. 19:46

    Vilket härligt fågeliv du har runt omkring dig på gården!
    Och visst känns det som om det vore höstkvällar ute. Då är det skönt att sitta inne och mysa i skenet av levande ljus.
    En sprakande brasa att grilla äpplen i är inte heller fel!

    Jag vill också passa på att kommentera gårdagens inlägg!
    Du skrev att det på den stora spegelmöbeln står det "Fraktgods Anneberg" och J. Öberg, Warberg. Vill bara som hastigast berätta att Anneberg kan vara den lilla "by" som ligger strax norr om Varberg.

    SvaraRadera
  3. Fågelungen som sitter i gräset ser ut att vara en Björktrastunge. Svårt att avgöra på ett kort sådär...men om den är ganska stor, så det nog det.

    SvaraRadera