söndag 3 juni 2012

Tingen tar ditt liv!

Tiden har runnit iväg och jag har inte ens flyttat till Strömsåsen än. Det var verkligen jättekul att köpa stället fullt med saker men ojjjjj så mycket energi och tid det tar att röja ut. Vilket är trasigt och ska kastas? Vilket vill jag behålla? och vad gör jag med allt det andra..... Min senaste tanke om att ha loppis i ladan växer sig allt starkare. Att ha för mycket saker får en att må dåligt. Tingen tar till slut ditt liv. Men nu är jag nog klar med hälften av alla saker i huset på Strömsåsen. Det blev en hel del som jag ville behålla. Kolla bara denna underbara servis ifrån GEFLE. Dom som jobbar i hemtjänsten och besökt huset tidigare undrar så om den gula servisen finns kvar. Självklart, svarar jag!


Vidare fanns där gamla karaffer i glas. Var av två riktigt gamla. Kolla den fyrkantiga till vänster. Just en sån har vi sett i Antikrundan, men jag minns inte hur gammal den är. Kul, kul tycker jag!


Men en hel del kommer gå till loppis och det är riktigt fina saker. Jag lämnar några smakprov här på saker som mycket troligt kommer vara med.




Nu ska jag sätta mig och måla tavlor för jag har flera beställningar. Undrar fortfarande hur man får dygnen längre. Har någon ett tips så säg till!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar