lördag 23 juni 2012

Krokar av gamla bestick.

Nu har jag satt mina idéer i verket. Här kommer bilderna på dom första krokarna som jag har gjort av gamla bestick. Stora goa skedar och gafflar. Många fler idéer har tagit form medan jag höll på med dessa. Pris per styck är 100kr. Självklart går det att beställa med annan text så långt bestickförrådet räcker.



 Jag har även kommit över en underbar möbel i ett dåligt skick. Vad ska jag göra med denna. Försöka laga i samma stil eller gå loss med färg och idéer? Jag får suga på den karamellen ett tag. Undertiden pryder den sin plats i vardagsrummet. Den är verkligen häftig. På baksidan står det att den är skickad från Anneberg. Är det en Lindome möbel?  På baksidan står det J Öberg, Warberg. Undra vem det var som beställt den....




Kram Gittan

3 kommentarer:

  1. Om det är en Lindomemöbel skall du fråga Ingrids hans-Erik då han ju är son till en av Lindomesnickarna. han berättar för dig.

    SvaraRadera
  2. Så fint skåp och jätte fina krokar.
    TAck för att jag fick titta in på din fina blogg. Jag kommer tillbaka
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Det finns ju en snickerifabrik i Anneberg utanför Kungsbacka. Den ser rätt sliten ut så den har nog några år på nacken men den används faktiskt fortfarande :) Den kanske är tillverkad där?

    SvaraRadera