torsdag 28 juni 2012

Spökar det?

Ibland så undarar man om det inte spökar på Strömsåsen. Nu är det 5:e gången som killens klocka i mobilen ställer om sig under natten så han försover sig. Det sker endast där och då. Sen ställer den tillbaka sig igen. Jag hittar ingen inställning som förklarar detta. Är det någon som har något förslag för det börjar bli lite irriterande.



Igår ägnade jag en del av dagen till att byta kontakter både på bil och förlängningssladdar. Det är konstigt att brun kabel på bilen är jord medan kablar inne har gul/grön som gjord. Varför denna logik? Brun tycker jag är smartare eftersom det är jordens färg.... Det är någon som tycker sig ha tänkt till och fyllt denna kontakten med fogmassa. Kan tyckas vara en bra idé men det såg inte snyggt ut där under.


Nu måste jag ta tag i att få byggt boxar snarast. Det är endast 14 dagar till fölning och som alla vet kan det när som helst dimpa ner en söt liten fölunge nu. Lusen brukar gå över men det är ju ingen garanti. Boxarna kommer byggas här inne istället för i den gjutna djurdelen. Här är högt i tak och suverän luft. Tre boxar blir det.




Hästarna har jag nu släppt på skogen. Dom älskar att gå där sent på kvällen då det nästan inte är några flygfän alls där. Dom trivs verkligen bra på Strömsåsen och jag har tagit första ridturen på Cesar här om dagen. Han är som en unghäst och taktar och vill tillbaka till sin flock. Man kan inte annat än att skratta åt den gamle mannen.


Kram Gittan

3 kommentarer:

  1. Inte har jag märkt att det spökat tidigare! Det kanske är nu när det inte finns några Strömmare där!

    SvaraRadera
  2. En gammal hederlig väcka klocka kan man kanske tänka sig..
    Huva vad du har mycket o stå i..
    Ja du jorden bör ju vara Brun eller svart tycker vi....

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det är att se att det finns djur på Strömsåsen igen. Precis som det ska vara!

    SvaraRadera