fredag 11 februari 2011

Rostiga lönnlöv


Jag vill gärna dela med mig av mina rostiga lönnlöv. Redan i höstas var jag ute och plockade löv i olika storlekar. Jag visste inte då vad jag skulle ha dom till men mycket snart kom jag på att göra läckra rostiga löv i plåt med dom som mall. Jag började med att rita av löven på ett papper som jag sen klippte ut och använde som mall. Jag la mallen på 1mm plåt, ritade av med spritpenna och klippte ut med plåtsax. Jag filade till kanterna lite och hamrade sen kanterna. Jag använde en vanlig hammare på ett städ. Inga konstiga verktyg behöv, förutom plåtsaxen. På vissa valde jag att stansa ut ett mönster medans jag på andra bara borrade ett hål och böjde till en ståltråd i. Sen är det bara att lägga ut dom på rostning så sköter naturen det hela. Mycket fina att hänga i fönstret tycker jag.


Lycka till!

Kram Gittan

2 kommentarer:

  1. Så läckert!
    Det har jag inte sett-tror jag:-))
    kram mor

    SvaraRadera
  2. Riktigt coola, vilken fantasi du har gumman. Är ju lite avis på dig !!

    SvaraRadera