tisdag 15 februari 2011

Snygga tavlor med text


Har ni också sett alla dessa texter skrivna direkt på väggen eller tavlor med vackra ord på? Det är faktiskt inte så svårt att göra dessa själva. Jag köper fina ramar när jag kommer över. Denna köpte jag på en loppis för 10kr. Det underlättar om skivan på baksidan finns kvar och är hel. I detta fallet var det så. Jag målade skivan med vit plastfärg som ju torkar fort. Jag använde en liten roller. Fick stryka fyra gånger innan jag blev nöjd. Du behöver inte vänta länge mellan strykningarna. Antagligen har du redan innan klurat ut vad du vill att det ska stå. I det här fallet insåg jag att det endast fick plats två ord och valde Änglar finns. Sen är det bara att skriva på och fylla i med svart penna. För er som tycker det är svårt att texta själv, kolla runt på nätet och i Word för att se om det finns något typsnitt som ni gillar och skriv så orden och skriv av dessa sen. Sen är det ju bara att sätta tillbaka skivan i ramen och det hela är klart.


Lycka till!

Kram Gittan

2 kommentarer:

  1. Beundrar dig mer än någonsin eftersom jag inser att pensel i min hand blev katastrof =) Underbara tavlor. allihop kram kram

    SvaraRadera
  2. Tycker verkligen om den första, texten & ramen, helt underbara!!! :)
    /Emily.

    SvaraRadera